vineri, 6 ianuarie 2012

Nora Iuga la 81 de ani










"Oamenii buni cu adevărat sunt oamenii care se iubesc pe sine"

Micro interviu cu Nora Iuga, luat pentru blog, imediat după Fresh-ul literar din Club A, din 4 ianuarie 2012. În cartierul erou Titan, în faţa magazinului “La amanţi”, devenit între timp măcelărie.

CB:

- Ne aflăm, alături de Nora Iuga, lângă fostul magazin „La amanţi”, legendar pentru istoria noastră comună. Deşi tocmai a trecut o seară minunată şi destul de relaxată, suntem într-o postură destul de solemnă.

Nora Iuga, râzând:

- Dragă, într-o postură solemnă cred că Nora Iuga n-o să fie niciodată, că eu nu prea le am cu solemnităţile. Adevărul este că sunt puţin obosită, dar nu contează. Probabil că nu ştiţi care este magazinul „La amanţi”. Pentru noi este cunoscut fiindcă se află chiar între blocurile noastre, ca să zic aşa, şi ne facem târguielile aici. Pentru mine este o amintire foarte plăcută pentru că (am aflat în astă seară) de fapt, această minunată familie de poeţi cu care sunt vecină, m-a cunoscut pe mine înainte de a-i cunoaşte eu pe ei, exact în această băcănie sau cum să-i spun, alimentară, unde vindeau amanţii respectivi.

Am trăit o seară rară, a fost sărbătorirea vârstei mele - îi zic eu matusalemice- de 81 de ani, exact în ziua în care mă hotărâsem să nu-mi mai serbez ziua, pentru că la 80 mi-a ajuns cu serbările.








M-am văzut înconjurată de oameni care mi-au arătat dragostea lor şi au reuşit să mă facă să-i şi cred că sunt sinceri şi că mă iubesc chiar mai mult decât m-am iubit până acum, datorită lor şi efuziunii lor de entuziasm. Trebuie să spun că mă simt chiar fericită şi aş vrea să mai am asemenea ocazii. Poate, odată cu creşterea vârstei, va creşte şi numărul celor care mă iubesc.

Sunt destul de narcisistă (aici am să devin serioasă) şi vă dau şi un sfat. Am citit nişte cugetări de-ale lui Nietzsche, pe care-l iubesc la nebunie, că oamenii buni cu adevărat sunt oamenii care se iubesc pe sine. Feriţi-vă de oamenii care nu se iubesc cu adevărat pentru că aceia nu sunt în stare să-i iubească pe alţii. Eu cred că sunt un om bun pentru că mă iubesc foarte mult pe mine.

CB:

-Şi noi vă iubim, Nora Iuga! La mulţi ani!

Nora Iuga:

- Mulţumesc mult de tot!















foto: Tudor Bogdan Alexandru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu